Lesbeschrijving Pilates

Een kwartier voor aanvang van de les ben ik in de zaal aanwezig om nieuwe mensen te ontvangen en gezellig kennis te maken. Er kan tot half acht omgekleed worden, dames linker en heren rechter kleedkamer. Om daarna onze spulletjes in de zaal klaar te leggen.
We starten de les op tijd en stoppen 5 minuten voor het eind van het uur, dus je krijgt 55 min les.
Start van de les is het moment dat ik achter mijn matje ga staan.
Dan graag de aandacht bij mij. Ben je al benieuwd naar wat er komen gaat?

Voor de les is er tijd om te vertellen wie je mee hebt genomen, de strippenkaart af te laten tekenen of te betalen.
Je matje met je handdoek klaar te leggen, te vertellen welke eventuele blessures je hebt, je babbeltje met je buurvrouw, enz.
Na de les is er tijd om strippenkaarten en matjes te kopen en te vertellen wat je zo heerlijk aan de les vond, of om verzoeknummers op te geven. In de vorm van oefeningen bedoel ik dan.
We wisselen oefeningen voor souplesse en kracht af, zodat ons hart een interval training krijgt. We bewegen op de ademhaling, maar je ademt natuurlijk op een voor jou prettige manier. Stop vooral niet hiermee!
Optie 1 en 2 kan iedereen, is dit moeilijk genoeg dan blijf je dit doen. Optie 3,4 of hoger probeer je ook, om weer terug te keren naar een lagere optie als je spieren even moe zijn. Zo bereik je veilig JOUW DOEL.
Iedereen heeft zijn eigen lichaam, je hebt er maar één en je moet ermee doen tot je dood, dus het liefst zo gezond mogelijk!
We beginnen staand, komen via zit of lig uiteindelijk weer tot stand en sluiten af met het lichaam lekker los te gooien, gevolgd door een applaus voor jezelf.
Je hele lichaam komt aan bod. Dus het is een workout voor het hele lichaam.
Elke week is er een intensivering van bepaalde oefeningen.
Elke maand zijn er nieuwe oefeningen, en veel oefeningen doen we vaak genoeg om te merken dat je elke week soepeler en sterker hierin wordt.
Doe je mee dan doe je het al goed!   Geniet van dit uurtje voor jezelf.