Lesbeschrijving Yin Yoga

In de zaal is een Pilatesles bezig tot vijf voor half negen. Er kan  omgekleed worden in de 2 kleedkamers. Daarna kunnen we onze spullen in de zaal klaar leggen: een mat, je handdoek, een bolster, twee blokken en een dekentje.
We starten de les op tijd en 75 minuten later krijg je ter afsluiting een kopje thee, dus je krijgt 75 min les.
Op het moment dat iedereen daar klaar voor zit start ik de les.
Dan graag de aandacht in alle rust bij jezelf.

Voor de les is er tijd om je strippenkaart af te laten tekenen.
Te vertellen welke eventuele blessures je hebt.
Na de les is er tijd om strippenkaarten en matjes te betalen en te vertellen wat je zo heerlijk aan de les vond, of om verzoeknummers op te geven. In de vorm van houdingen bedoel ik dan.

We beginnen met een beginmeditatie. Daarna krijgen we 5 á 7 verschillende houdingen en voelen we elke houding even na. We bewegen zeer langzaam en laten de ademhaling op een natuurlijke manier gaan.
Optie 1 en 2 kan iedereen, is dit moeilijk genoeg dan blijf je dit doen. Optie 3,4 of hoger probeer je ook, om weer terug te keren naar een lagere optie als je rode pijn voelt. Groene pijn verminderd na een paar ademhalingen en is goed, rode pijn is scherp en fel en vermeerderd bij het blijven in die houding. Meteen de houding comfortabeler maken met behulp van props is belangrijk! Zo kan je veilig in JOUW houding verblijven en tot jou innerlijke ontspanning komen.
Iedereen heeft zijn eigen lichaam met zijn eigen (skeletale) mogelijkheden, je hebt er maar één en je moet ermee doen tot je dood, dus het liefst zo gezond mogelijk!
We beginnen zittend, komen via lig of zit uiteindelijk tot lig en sluiten af met het een eindontspanning.
Elke maand zijn er nieuwe oefeningen, en veel oefeningen doen we vaak genoeg om te merken dat je elke week soepeler hierin wordt.
Doe je mee dan doe je het al goed! Geniet van dit uitgerekte uurtje voor jezelf.